Amsterdam Gezi Notları #2 – Yeme İçme

Yeniden merhaba ! Eylül 2016 Amsterdam seyahatimizde deneyimlediğimiz yeme içme adreslerini sizlerle paylaşmak istedik. Buyrun hemen başlayalım:

Amsterdam / Mook Pancakes;

Amsterdam’da birçok pancake dükkanı bulunuyor, biz Mook Pancakes’i denedik. Kahvaltı için gittik, porsiyonları oldukça büyük ve çeşit açısından zengindi. Ayrıca mekanın arka tarafında kış bahçesi gibi bir alan var ve çok ferah, genellikle dekorasyonda beyaz renk hakim ve minimal mobilyalar kullanılmış, mekan tasarımı çok hoşumuza gitti. Biz ‘Chocolate Sensation’ (bol çikolata sos, çilek ve çeşitli taze meyveler) ve ‘The Heavy Mama’ (hurma, muz ve bal ağırlıklı) isimli pancakeleri denedik ve gayet memnun kaldık. Damak zevkinize göre muhakkak menüden bir pancake bulabileceğinize eminiz.

Amsterdam / Omelegg;

Amsterdam’da hem De Pjiip hem de City Center tarafında şubesi olan ve çeşit çeşit omletler yapan şirin bir kahvaltı dükkanı diyebiliriz burası için. Biz iki şubesine de gittik, De Pjiip şubesi daha çok hoşumuza gitti, sakinlik ve çalışanları açısından. Özellikle Avrupa’da kahvaltı için Türk damak tadına uygun bir şeyler bulmaktan şikayet ediyorsanız burayı sevebilirsiniz. Peynirli, salamlı, italyan usülü, mantarlı, çeşitli otlu olmak üzere birçok çeşit omlet bulabilirsiniz. Hatta ve hatta menüde olmasa bile biz gittiğimizde duvardaki menu tahtasında ‘Omelet with Turkish Sucuk’ yazıyordu, sanıyoruz belli bir periyoda özel olarak eklemişler servise, denedik de, gayet başarılı olmuş. Kısacası Amsterdam’da kahvaltı için güzel bir adres olduğunu düşünüyoruz.

Amsterdam / C – T Coffee & Coconuts;

Daha alternatif ve değişik bir kahvaltı arıyorsanız ve biraz da Amsterdam’da yaşayanların nerelerde takıldıklarını merak ediyorsanız buraya uğramanızı tavsiye ederiz. Mekan hem tasarım, hem de menü açısından sıradan değil. Biz kahvaltı için gitmiştik ancak günün herhangi bir saatinde kahve veya taze meyve suları içmek veya öğlen yemeği yemek için de gidilebilir. İç mekandaki geniş ve rahat koltukları sayesinde uzunca sohbet edebilir, keyifli vakit geçirebilirsiniz. Kahvaltı çeşitleri Batı stili daha çok, avokadolu omlet veya reçel soslu müsli gelebiliyor karşınıza, eğer bu tarz yiyeceklerle aranız iyi değilse, doymadan mekandan ayrılmak zorunda kalabilirsiniz. Bizim hoşumuza gitmişti, önerebileceğimiz bir alternatif.

Amsterdam / Winkel 43;

Burası da yine gitmeden önce sayısızca karşımıza çıkan, her Amsterdam’a giden tarafından önerilen bir yerdi. Gittiğimizde gördük ki, gerçekten bu övgüleri hak ediyormuş. Zaten tek bir çeşit tatlı var, o da elmalı pay. İkimiz de daha önceden daha lezzetlisini yemediğimizi düşünüyoruz.

Self servis olarak çalışıyor mekan, kahvaltı seçenekleri de var ama genelde insanlar bir dilim elmalı pay ve bir adet kahve alıyorlar.

Hava güzelse dışarıda oturmak çok keyifli, öğleden sonraları kalabalık oluyor, özellikle havanın güneşli olduğu günlerde. Biz iki defa gittik, bir gün öğleden sonra bir gün de sabah olacak şekilde, sabah gittiğimizde daha sakindi.

Esasında fazla söze gerek yok, on üzerinden on puan veriyoruz.

Amsterdam / Bierfabriek;

Bir akşam yemeği için burası önereceğimiz bir restoranların başında geliyor, ancak kesinlikle aç gidilmesini tavsiye ederiz, porsiyonlar bir hayli büyük. Mekanda bulunan her masada bir avuç dolusu yer fıstığı var, yemeğinizi sipariş edene kadar ön atıştırmalık şeklinde her masaya konulmuş. Ancak bu fıstıkları yedikten sonra kabuklarını yere atmak bir zorunluluk, çerezliğe veya masaya koyduğunuzda garson gelip eliyle aşağı atıyor, bu açıdan mekan biraz Caddebostan’daki Yer Fıstığı’nı anımsattı bize.

Bierfabriek’in en meşhur ana yemeği köy tavuğu, yani özgür tavuk 🙂 Tavuğun tazeliğine zaten diyecek sözümüz yok, ancak sosu da bir o kadar nefis, tavukla birlikte ev üsülü patates kızartması ve bol yeşillik servis ediliyor. Yanında da Bierfabriek’in kendi üretimleri olan 3 çeşit biradan birini deneyebilirsiniz.

Amsterdam / Cannibal Royale;

Lezzetli bir hamburger veya et yemek için gidilebilecek bir restoran. Esasında buranın restorandan çok bir bar havası var ancak porsiyonları ve lezzeti bir restoran kadar tatmin edici. Normalde rezervasyon politikaları varmış ancak biz şansımıza haftaiçi akşam 6 gibi gittiğimizde müsait bir masa bulabildik.

Burada hamburger yemenizi öneririz, gece eğlencesinden önce akşam yemeği için gidilebilecek bir mekan olduğunu düşünüyoruz. Farklı kokteylleri ve biraları da denenebilir.

Lombardo’s;

Gitmeden önce internette araştırma yaparken, bu mekanı bloglarda ve instagram hesaplarında sayısız defa görmüştük. Açıkcası büyük beklenti ile gittik ancak gidip gördüğümüzde biraz fazla abartıldığını düşündük. Burası gün içerisinde acıktığınızda bir hamburger yiyip çıkmalık bir mekan, fazlası veya eksiği değil. Zaten alan olarak çok küçük ve dar, biz gündüz saat 2 veya 3 gibi gitmiştik, sıra yoktu, hamburgerleri lezzetli, çalışanları sempatik ancak çok fazla abartmaya gerek olmadığını düşünüyoruz.

Amsterdam Hard Rock Cafe;

Avrupa seyahatlerinde muhakkak uğranan noktalardan biri herhalde Hard Rock Cafe. Biz de Amsterdam şubesini deneyimlemek için akşam yemeğine gittik, hava güzel olduğundan biz dışarıda oturmayı tercih ettik, tahmin ettiğimiz üzere mekan kalabalıktı. Yoğunluktan olsa gerek siparişler uzun bir sürede geldi, kalabalık zamanda yemek yemeye gitmeyi bu sebeple önermeyiz, belki bir şeyler içmek için bir alternatif olabilir. Bunun dışında akşam saat 10’da kapanıyordu, bu saati de göz önüne alarak çok geç saatte gitmemeye çalışın deriz.

Sonuç olarak;

Yukarıda bahsettiğimiz yerler dışında, Amsterdam’da kanal kenarında birçok kafe bulunuyor, biz de adını hatırlamadığımız bu kafelerde gün içerisinde oturup zaman geçirdik. Kanallar üzerinde yüzen bu şehre gelmişken, kanal kenarında da bir kahve içmenizi öneririz.

Hoşçakalın !

Tags: amsterdam, bierfabriek, blog, cannibal royale, gezi, gezi blogu, gezi rehberi, hollanda, lombardo's, mook pancakes, omelegg, oneri, pancake, seyahat, seyahat blogu, seyahat rehberi, tavsiye, winkel 43, yeme icme