Phuket Gezi Notları

Merhaba ! Phuket’in fazla turistik ve Asya’ya gidecekler için tercih edilen ilk durak olması sebebiyle Phuket gezimize gitmeden biraz önyargımız vardı, fazla abartıldığını düşünüyorduk ama gerçekten bu abartıyı hak ediyormuş. Phuket için ilk söyleyeceğimiz şey daha fazla zaman ayırılması gerektiği. Eminiz ne kadar kalınsa da burası için yetmeyecek.

Biz toplamda 4 gece ayırdık ve Bang Tao bölgesinde konakladık, neden burayı seçtiğimize dair detaylara ve konaklama önerilerine bu linkten ulaşılabilir. Phuket’te yapılacak şeylerin başında buradaki plajların tadını çıkarmak geliyor nitekim biz de öyle yaptık ve ilk gün soluğu plajda aldık.

Phuket Plajları

Phuket Plajlarının hepsini görmedik ama ziyaret ettiğimiz kadarıyla Layan Beach kalabalıklardan uzak, tertemiz denize sahip ve yeşilliklerin arasında pırıl pırıl bir plaj olarak hafızalarımıza bir numara olarak kazındı. Plajdan denize baktığımızda masmavi tertemiz bir deniz, denizden plaja bakıldığında da yemyeşil huzur veren bir sahil görmek mümkün.

Layan Beach içerisinde mütevazı veya lüks birçok işletme de var, buralardan şezlong kiralayıp bir şeyler de yenilip içilebilir. Bizim kaldığımız otel aynı zamanda Dream Beach Club’ın da sahibi olduğundan doğal olarak biz burayı tercih ettik ve memnun da kaldık.

Diğer memnun kaldığımız plajlardan biri de Bang Tao Sahilinde yer alan Catch Beach Club’dı. Buraya hem gündüz hem de akşam olmak üzere iki defa gittik. Plajı, ortamı, müzikleri ve yemekleriyle geçirdiğimiz zaman boyunca her şeyden çok keyif aldık. Özellikle denizi çok berakkatı ve suyun altı çok net görünüyordu. Gündüzleri son derece hareketli ve eğlenceli bir beach club, akşamları ise sahil kenarında yemek yemek için sakin ve romantik bir restoran. Gecenin geç saatlerinde ise partileme mekanına dönüşüyor. Fiyatlar ortalamın üzerinde, girişte minimum harcama limiti vardı, Phuket’in en iyi beach clublarından birisi.

Karon Beach ve Patong Beach’de denize girmedik ama gündüz o bölgede bulunduk ancak anladığımız kadarıyla bu iki plaj da kalabalıktı, dolayısıyla denize girmek için bize cazip gelmedi ve bir daha gitmedik.

Patong ve Thai Masajı

Genel olarak Patong akşamları çok kalabalık ve hareketliydi ama hareketli oluşu bizi rahatsız etmedi açıkçası.

Biz araba kiraladığımız ilk akşam Patong’a gitmiştik, park yeri bulmak çok kolay değildi. Patong’da tekne turu bulmak için bir süre dolaştık, hem civarda ne var ne yok onu öğrenmiş olduk.

Sonrasında bir şeyler atıştırmak için bir restorana oturduk ve final aktivite olarak da Tayland’ın olmazsa olmazı ayak masajı yaptırdık. Fiyatlar ortalama 10 dolar civarı, Katar’da fiyatlar bunların en az 10 katı olunca Tayland’da masaj yaptırmayı biraz abartmış olabiliriz. Çok fazla masaj salonu vardı, biz de yol üzerinde gördüğümüz 5 Star’a girdik. İçerisi temizdi ve burayı beğendiğimiz için ertesi gün de Thai masajı için geldik.

Thai masajını seven de var sevmeyen de, Bali masajına göre daha sert ve esnetme hareketleriyle karışık bir masaj. Özhan seven taraftaydı ilk günden beri, ben biraz dayak yiyor gibi hissettim ama son günlere doğru alıştım sanırım.

Big Buddha

Ikinci gün de hazır kiraladığımız araba bizde iken Big Buddha heykelini ziyaret ettik. Nasıl araba kiraladığımızı burada anlatmıştık. Phuket’te genel olarak Google Maps çok iyi çalıştı, istedğimiz her yere bu uygulamayı kullanarak rahatça gidebildik. Eğer kendi aracınızla gidecekseniz, gidiş yolu fazlaca virajlı, dar ve tapınak tepede olduğu için bol yokuşlu. Ayrıca park yeri bulma açısından da sabah erken yola çıkmakta fayda var.

Tapınağın olduğu yerde güzel bir panoramik görüntüyle karşılaştık, Karon, Kata ve diğer sahiller kısa bir süre için ayaklarımızın altındaydı.

Genel olarak tapınağın dışarıdan etkileyici bir havası vardı, tapınağın içi için aynı şeyi söyleyemeyeceğiz. Çok fazla devam eden inşaat vardı, tamamen bitmiş halinin daha da etkileyici olacağını düşünüyoruz. Tapınağın içerisinde inşaat işleri devam ettiği için yan tarafında kullanılan kapalı bir alanda da devam eden bir ayine denk geldik, yabancı turistler de ayine katılabiliyordu, dilerseniz siz deneyebilirsiniz.

Yemekler ve Zehirlenme Konusu

Tropik meyvele cenneti olan Tayland için, ne yazık ki yemekler harika diyemiyoruz. Meyveler kesinlikle harikaydi, en iyi mangoyu burada yedik. Yemek bulma konusunda çok zorlandık, çünkü her yerde Thai veya Çin yemekleri vardı. Normalde 3 yıldan fazla süredir Katar’da yaşadığımız için aslında her çeşit dünya mutfağına alışığız ama bu yemeklere bir türlü ısınamadık. Tayland’a gitmeden önce de zehirlenme hikayeleri çok okumuştuk, dolayısıyla gözümüz korkmuştu.

Bu yüzden gitmeden tedbir için yanımızda ilaç götürmüştik, iyi ki de götürmüşüz. Tayland’da sokak yemeği kültürü çok yaygın, biz çok güvenemedik ve meyve dışında sokaktan hiçbir şey yemedik. Ancak buna rağmen bir şekilde midemizi bozduk. Farklı bir ülke ve çok hijyenik değil. Doğal olarak sizin vücudunuzun alışık olmadığı bir şey ister yemek yoluyla veya yemek hazırlanırken yıkandığı su ile bile bünyeye girebiliyor ve bağışıklık sistemi alışık olmadığı yabancı bir durumla karşılaşmış oluyor. Bizimki küçük çaplı bir vaka olduğundan ilaç ile hastaneye gitmeden hallettik ama sırf sokak yemekleri yüzünden iki gün hastanede kalanları biliyoruz. O yüzden böyle atraksiyonlara hiç gerek yok diye düşünüyoruz =)

Phuket Tekne Turları

Phuket’te çok fazla tekne turu seçeneği var, biz turu Patong merkezde birçok tur acentası geze geze ayarladık. Hepsi birbirinden farklı kalitede ve fiyatta seçenek sunuyor, biz en içimize sinen yerden almış olduk.

Bu onlarca seçeneğin arasında en meşhuru Phi Phi adası turu ve James Bond Adası turu. Uzun süren kararsızlığımızın ardından en sonunda Phi Phi adaları turunda karar kıldık ancak bu turun da erken saatte olanını tercih ettik. Çünkü zaten çok kalabalık olabileceğini tahmin edebiliyorduk (insan kalabalığından deniz görünmüyor) bir de tur satıcısı bizi aynı şekilde uyarınca bu erken turu almaya karar verdik. Seçtiğimiz turun tam adı Sunrise Trip to Phi Phi Islands idi, linkini buraya koyalım. Sabah 5’te tur arabası bizi otelden aldı, sonra daha gün doğmadan marinaya ulaştık, kahvaltımızı yaptık burada ve gerçekten korkunç bir kalabalığa kalmamış olduk.

Yine bizim gibi gelen başka erken tur tekneleri de vardı ancak sayıları çok fazla değildi, zaten olmalıydı da, adayı kapatacak halimiz yoktu.

Tekne Turu Adalar

Turda ilk uğradığımız yer Maya Bay’di ve bizce doğal güzelliği olan bir adaydı, bu yüzden adayı sakinken görmek önemli. Burada klasik long tail boat fotoğraflarını bolca çektikten sonra Phuket’in esas olayı olan masmavi sulara doğru yola çıktık.

Maya Bay

Ilk olarak Pileh Logoon’da şnorkelle yüzdük, gerçekten masmavi ve tertemiz bir bölgeydi burası. Sonrasında Monkey Beach’te maymunları muzla besledik, doğal ortamlarında çok mutlu ve enerjik görünüyorlardı.

Monkey Beach

Öğle yemeğinde klasik Thai yemeği veriyorlardı ve günün sonunda biz yalnızca haşlanmış pilav ve bol meyve yiyebildik. Yemekler ortalamın altındaydı ancak restoranın bulunduğu ada güzeldi.

Yemek yemeye geldiğimiz ada

Bir süre burada dinlendikten sonra başka bir koya şnorkelle yüzmek için gittik. Bu gittiğimiz koy da son derece temizdi ancak burada çok fazla kayalık vardı ve teknedeki 4-5 kişi ayakları kanayarak geri döndü, bunlardan biri de Özhan’dı. Bu koyda kesinlikle paletle yüzülmesi gerekiyormuş acı bir şekilde deneyimlemiş olduk. Tekneye geri çıkınca ayağı kesilmiş olanların kesikleri alkolle temizlendi ve sonrasında Bamboo Island’a doğru yola çıktık.

Bamboo Island bembeyaz kumları ve masmavi denizi ile en beğendiğimiz sahil oldu.

Burasını Survivor adasına benzettik, her şey o kadar kusursuzdu, hem denizde zaman geçirdik, hem de sahilde, kısacası tekne gezisinin en güzel kısmı burasıydı.

Sonrasında da yat limanına geri döndük ve bizi servisle otelimize bıraktılar.

Tavsiyemiz, içinde Bamboo Island olan turun seçilmesinden yana.

Tur seçmek için birçok acenta gezdiğimiz için eğer birden fazla tura gitmeyi düşünen olursa kesinlikle Similian Islands turunu öneririz. Bizim içimizde en çok kalan tur oldu kendisi. Gitmesi biraz zor, normalde diğer adalar tekne ile 40-50 dakika sürerken bu tur tekne ile 2 saat sürüyor. Bu arada sürat tekneleri ile gidildiği için bel problemi olanların bir kere daha düşünmesi gerekir, çok fazla zıplattığı için uzun süre bu teknelerle yolculuk etmek bele büyük bir yük bindiriyor. Bunun için daha büyük yat turları var ancak bu turlar daha yavaş hareket ettiğinden daha az adaya uğruyor, aklınızda bulunsun.

Phuket’te Hastane Olayı

Bu tekne gezisinden sonra otele geri dönünce Özhan’ın ayağındaki kesiklerin bir kısmının derin olduğunu fark ettik ve doktora gitmeye karar verdik. Bang Tao’da kaldığımız için uluslararası hastane Phuket merkezdeydi, otelin resepsiyonistleri de Bang Tao’da da hastane olduğunu ama Ingilizce konuşma konusunda sıkıntı olabileceğini, dolayısıyla Phuket’teki hastaneye gitmemizi söylediler. Burası kaldığımız yere uzak olacağı için ve saatte akşam saati olduğundan risk alıp Bang Tao Devlet Hastanesi’ne gittik.

Şansımıza orada Ingilizce konuşan hemşire ve doktora denk geldik ve bize yardımcı oldular. Kesiklere pansuman yapıp ayağı komple sargıya aldılar ve tetanoz aşısı yaptılar. Tabi ilk başta güvenemedik doğru uygulamayı yapıp yapmadıklarına ve Türkiye’den de aynı uygulamanın yapılması gerektiğini teyid ettirince içimiz rahatladı. Ertesi gün ayağın üzerine çok basmaması gerektiğinden otelde bol dinlenmeli bir gün geçirmiş olduk.

Siz siz olun tekne turlarında şnorkelle yüzerken palet veya deniz ayakkabısı giyin, yoksa akşamına kendinizi hastanede bulabilirsiniz.

Bizim Phuket’ten aklımızda kalanlar bu şekildeydi, umarız yazımızı keyifle okumuşsunuzdur, bol seyahatli günler dileriz. Hoşçakalın !

Tags: gezi notlari, gezi rehberi, phuket, phuket adalari, phuket gezi, phuket gezi rehberi, phuket tekne turlari, tayland gezi